بگفته پزشکان و محققین این بیماری نوعی اختلال پیشرفته در رشد عصبی میباشد که باعث اختلال در تعاملات و ارتباطات اجتماعی و... و همچنین نوعی رفتار با تکراری محدود و تاخیر در رشد زبانی و شناختی است که علیرغم ویژگیهای روشنش ،اینکه چگونه اتفاق می افتد تا 3 سالگی قابل تشخیص نمیباشد. برخی پزشکان بر این باورند که احتمال ابتلا باین بیماری ژنتیکی در پسران 4 برابر دختران میباشد که هم اکنون 400000 نفر در فرانسه به ان مبتلا هستند.همچنین لئو کانر روانشناس اعصاب امریکایی برای اولین بار در سال 1943این بیماری را ناشی از رشد زود هنگام واختلال در تعامل احساسی و اجتماعی که از والدین بارث برده شده میداند. وی نشانه های این بیماری که در سال اول تولد نوزاد مشخصند را علائمی همچون عدم تماس با چشم ،لبخند ،قیافه مبهم،عدم صحبت وغیر مشخص همچون شکننده یا سفت شدن بافتهاواختلال در کارکرد مغز بر میشمارد.

بگفته پزشکان و محققین این بیماری نوعی اختلال پیشرفته در رشد عصبی میباشد که باعث اختلال در تعاملات و ارتباطات اجتماعی و همچنین نوعی رفتار با تکراری محدود و تاخیر در رشد زبانی و شناختی است که علیرغم ویژگیهای روشنش اینکه چگونه اتفاق میافتد تا 3 سالگی قابل تشخیص نمیباشد. همچنین این بیماری در کودکانی با توانایی کم ذهنی همراه با پرخاشگری و تخریب اموال همراه است.لازم بذکر است که هر فرد در طیف این بیماری منحصر بفرد است که در ان نوع توهمی نیز وجود دارد. والدین این کودکان بسرعت مشکل انهارا کشف میکنند اما مربیان،اشنایان و....چطور؟

نشانه های توهمی:
-اختلال و تشنج در معده و روده
-شبه عقب ماندگی ذهنی و بیماریهای روانی
-حساسیت به نور،صدا،جمعیت،رفت وامد و...
-توهمات شنیداری
-وسوسه سخت به مواد
-دستخط بد
-ناهماهنگی در ورزش بخصوص در نوع استقامتی (دویدن،شنا) مانند معلولان جسمی
-مشکل در ایجاد و نگهداری از دوستان متفاوت
-علاقه خاصی به بسیاری از مردم

نشانه های عکس العملی و ارتباطی این بیماری :
-مشکلات مهم در مهارتهای ارتباطی غیر شفاهی مانند : خیرگی چشمان، حالات صورت و بدن
-عدم برقراری ارتباط و دوستی با همسالان
-عدم باشتراک گذاری علاقه ها،لذتها،و دستاوردها با دیگران
-تاخیر یا عدم تکلم،که 40 درصد از این بیماران هرگز صحبت نمیکنند
-دشواری در درک احساسات دیگران مانند : غم و اندوه،درد
-مشکل در برداشتن گام در شروع گفتگو یا پس از شروع
-استفاده از رفتار قالبی و تکراری در زبان
-دشواری فهم شنونده با نوع نگاه
-هنگام بازی تمرکز غیر معمول بر قطعات اسباب بازیها مانند تمرکز بر چرخهای ماشین بجای تمرکز بر خود بازی
-مشغولیت ذهنی با موضوعات خاص
-نیاز به عینیت و روال زندگی مانند : عادت به خوردن سالاد قبل از غذا یاگذشتن از مسیر هر روز به مدرسه

چند پیشنهاد درمانی :
1- تحلیل کاربرده رفتار توسط مدرسه یا مراکز درمانی خاص
2- گفتار درمانی
3- اموزش مهارتهای حرکتی،زندگی،هماهنگی حسی و درمان حساسیت به نور صدا و....
4- اموزش و درمان مهارتهای اجتماعی
5- درمان فیزیکی،قدرتی،هماهنگی در ورزشهای پایه
6- بازی درمانی مانند درمان کودکان در زلزله بم
7- رفتار درمانی
8- توسعه و بروزکردن روشهای درمانی
9- دید مبتنی بر درمان و باور ان
10-درمان پزشکی (دارویی) بوسیله پزشکان متخصص و حرفه ای

درمانهای مورد تایید اخیر پزشکی :
استفاده از ریسیریدون،داروهای انتی سایکوتیک،aba,و رفتار درمانی